آنتی صهیون אנטי ציון
2 / 11 / 1390برچسب:, :: 8:19 ::  نويسنده : סאגדה       

نماینده سازمان جهانی ویژه یهودیان لیبی در آمریکا که مقر آن در "اور یهودا" در حال تماس با طرف‌هایی در شورای ملی انتقالی لیبی است.


هم‌چنین گفته می‌شود که "دیوید جربی"، بازیگر آمریکایی پس از سقوط معمر قذافی، دیکتاتور معدوم لیبی به این کشور بازگشته تا یکی از معابد یهودی قدیمی طرابلس را ترمیم کند و تلاش‌های خود را برای تقویت روابط یهود با مقامات جدید لیبی از جمله یهودیان گسترش دهد.

رئیس سازمان جهانی یهودیان لیبی در گفت وگو با شبکه خبری صهیونیستی walla در این‌باره گفت که ما به دنبال فرصتی برای حفظ میراث خود در لیبی هستیم.

وی در ادامه افزوده بود که ما فقط برای ادامه زندگی خواهان بازگشت به لیبی نیستیم، بلکه بازگشت ما به لیبی به معنای بازگشت به ریشه‌هایمان است و می‌دانیم اگر رژیم متعصبی هم‌چون قذافی بر این کشور حکومت نکند، لیبی می‌تواند، کشوری دمکراتیک و آزاد باشد.

سازمان جهانی یهودیان لیبی اعلام کرد که طی ماه‌های اخیر از انقلاب لیبی به انقلابیون این کشور کمک می‌کرده و نمایندگان انقلابیون نیز نسبت به بهبود روابط خود با اسرائیل ابراز تمایل کرده‌اند.

این در حالی است که رورنامه صهیونیستی "هاآرتص" ادعا کرده که "احمد شبانی" یکی از سخنگویان انقلابیون در گفتگو با این روزنامه از اسرائیل درخواست کرده که اسرائیل در سرنگونی رژیم قذافی به انقلابیون کمک کند.

پس از سرنگونی و مرگ قذافی "کحلون"، رئیس سازمان جهانی یهود نامه‌ای برای "مصطفی عبد الجلیل"، رئیس شورای انتقالی لیبی نوشت و در آن حمایت یهودیان لیبی از نظام جدید این کشور و آمادگی یهودیان لیبی برای کمک به نظام جدید را اعلام کرد.

کحلون ادعا می‌کند که طرف‌هایی در نظام جدید لیبی هستند که معتقدند، لیبی جدید می‌تواند روابط بهتری با یهودیان این کشور برقرار کند و به این ترتیب درب دنیای جدیدی را به روی خود بگشایند.



 



 
درباره وبلاگ

זה בלוג לאסוף חומרים על זרמי היהדות צמחו בהיסטוריה האנושית
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک:منو با اسم آنتی صهیون و آدرس anti.zion.LXB.ir لینک کنین بعد مشخصات لینک خودتون رو اینجا بنویسین .

در صورت لینک کردن من خودکار لینک میشین 





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 53
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 54
بازدید ماه : 136
بازدید کل : 103941
تعداد مطالب : 39
تعداد نظرات : 40
تعداد آنلاین : 1